Programı Sunan Akademik Birim | İşletme Yönetimi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Direktörü | Öğr. Gör. Ayşegül Öztekin (Program Başkanı) Öğr. Gör. Dr. Özgün Şanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Türü | Ön lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Ön Lisans | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Ön Lisans | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Ortaöğretimden Mezun Olmak | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Türk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Amacı | İşletme Programı 2002-2003 Eğitim - Öğretim yılında 30 öğrenci ile eğitimine başlamış ve 2008–2009 Eğitim - Öğretim yılından itibaren İşletme (İ.Ö.) Programına 70 öğrenci alınmıştır. 2009-2010 Eğitim - Öğretim yılından itibaren program adı İşletme Yönetimi olarak değiştirilmiştir. Öğretim kadrosu, işletme alanındaki yenilikleri takip ederek, elde ettikleri bilgileri modern yöntemlerle, teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak öğrencilere aktarmayı hedef olarak benimsemişlerdir. Özel sektör tecrübeleri ve akademik birikimlerini optimum seviyede öğrencilere aktarmaya çalışan akademik kadro öğrencilere sadece öğretim alanında değil ayrıca sosyal ve kültürel alanlarda da destek olmayı amaçlamaktadır. İşletme Yönetimi Programı; “muhasebe, işletme yönetimi, ekonomi, yönetim, finans, pazarlama” dersleri aracılığıyla gelişmekte olan ve kalifiye eleman ihtiyacı olan sektörlere, idari ve ara eleman yetiştirme konusunda yardımcı olmayı hedeflemektedir. Programın tercih sebebi kendi niteliklerini işletme boyutunda geliştirerek, gelecekte iyi bir iş bulmak veya kurmaktır. Bankacılık, işletme yöneticiliği, satış ekibi, ihracat, ithalat, muhasebe, kalite yönetimi, insan kaynakları, pazarlama, üretim, halkla ilişkiler, sigorta gibi özel sektör alanlarında kariyer olanaklarının yanı sıra, kamu sektöründe de çeşitli iş imkânları vardır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profilleri | 1. İşletme Yönetimi: İşletmelerde yönetim pozisyonlarında görev alabilirler. Yönetici veya yönetici yardımcısı olarak işletmenin günlük faaliyetlerini yönetebilir, stratejik planlama süreçlerine katkıda bulunabilir ve işletmenin hedeflerine ulaşmasını sağlayabilirler. 2. Pazarlama ve Satış: Pazarlama departmanlarında çalışarak ürün ve hizmetlerin pazarlanması, müşteri ilişkileri yönetimi, satış stratejileri ve pazar araştırmaları gibi konularla ilgilenebilirler. 3. İnsan Kaynakları: İnsan kaynakları departmanlarında çalışabilirler. Personel yönetimi, işe alım süreçleri, eğitim ve geliştirme programları, performans değerlendirmesi ve çalışan ilişkileri gibi konularla ilgilenerek işletmenin insan kaynakları yönetimini destekleyebilirler. 4. Finans ve Muhasebe: Finans ve muhasebe departmanlarında çalışabilirler. Maliyet analizi, bütçe yönetimi, finansal raporlama, vergi yönetimi ve mali analiz gibi konularda görev alabilirler. 5. Girişimcilik: Kendi işlerini kurarak girişimcilik yapabilirler. İş planı hazırlama, kaynak yönetimi, pazar analizi ve işletme faaliyetlerinin yönetimi gibi konularda çalışarak kendi işlerini başarılı bir şekilde yönetebilirler. 6. İşletme Yönetimi Önlisans Programı mezunları, çeşitli sektörlerde çalışma fırsatına sahiptirler. Hizmet sektörü, perakende, üretim sektörü, finans sektörü, perakende sektörü, danışmanlık firmaları ve kamu sektörü gibi çeşitli alanlarda iş imkanları bulunmaktadır. Ayrıca, kendi işlerini kurarak girişimcilik yapma ve işletme sahibi olma yolunu da tercih edebilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | BİRİNCİ GRUP: Ön Lisans Mezuniyet Alanlarına Göre Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Programları Bankacılık Bankacılık ve Sigortacılık Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Ekonomi ve Finans Finans ve Bankacılık İşletme Lojistik Yönetimi Muhasebe ve Denetim Muhasebe ve Finans Yönetimi Sağlık Yönetimi Sermaye Piyasası Sigortacılık Sigortacılık ve Risk Yönetimi Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik Teknoloji ve Bilgi Yönetimi Uluslararası Finans Uluslararası Finans ve Bankacılık Uluslararası İşletme Yönetimi Uluslararası Ticaret Uluslararası Ticaret ve Finansman Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetim Bilişim Sistemleri İKİNCİ GRUP: DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS) ile Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, İktisat Fakültesi İle İşletme Fakültesi’nin Açıköğretim Lisans Programlarını; Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi’nin Açıköğretim Lisans Programlarını; İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi’nin Açıköğretim Lisans Programlarını Tercih Edebilecek Ön Lisans Programları (Programların 5. Yarıyılına FARK DERSLERİ ALMADAN kayıt yapılabilecektir) Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, İktisat, Kamu Yönetimi, Maliye, Uluslararası İlişkiler, İşletme, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Turizm İşletmeciliği ÜÇÜNCÜ GRUP: DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS) ile Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, İktisat Fakültesi İle İşletme Fakültesi’nin Açıköğretim Lisans Programlarını; Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi’nin Açıköğretim Lisans Programlarını; İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi’nin Açıköğretim Lisans Programlarını Tercih Edebilecek Ön Lisans Programları (Programların 5. Yarıyılına FARK DERSLERİ ALARAK Kayıt Yapılabilecektir) Sağlık Yönetimi, Uluslararası Ticaret ve Lojistik, Havacılık Yönetimi, Yönetim Bilişim Sistemleri, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma | Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir. http://oidb.nku.edu.tr/yonetmenlik/2011eos.pdf adresinde bulunabilir. Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. Notlar: Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar. Başarılı Öğrenciler Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Öğretim Metotları | Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Çıktıları1-Alanında yeterli olacak düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.2-Atatürk ilkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 3-Düşünce sistemi geliştirerek, olguları ve sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4-İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri, yorumlayabilme ve değerlendirebilme. 5-İşletme alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, karşılayabilme ve mesleğinde uygulama yetkinliğine sahip olma 6-İşletme ve işletmecilik alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, araç ve gereçler ile diğer kaynakları etkin ve verimli bir biçimde kullanabilme 7-İşletme ve işletmecilik eğitimi üzerine güncel bilgi ile desteklenmiş kurumsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 8-İşletme ve işletmecilik ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşabilme 9-İşletme yönetimi ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme yetkinliğine sahip olma 10-İşletme yönetimi ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği kazanma. 11-İşletme yönetimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ya da takım üyesi olarak sorumluluk alabilme yetkinliği kazanma 12-Mesleği ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 13-Mesleki anlamda edindiği kurumsal ve uygulamalı bilgileri, lisans düzeyinde veya önlisans düzeyindeki bir alanda kullanabilme becerisini kazanma 14-Sorumlu olduğu personelin faaliyetlerini objektif olarak değerlendirerek, gelişimlerine destek vermek. 15-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma 16-Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 17-Yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olma. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Müfredat | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||